In het Jubileum jaar 2010 werd door onze groep voor het eerst de wedstrijd voor Lelievletten en Gaffelgetuigde schepen georganiseerd, later kreeg deze wedstrijd de naam Lekstrijd.

De wedstrijd wordt ieder jaar in Oktober gehouden. Het wedstrijd parcour ligt tussen de jachthaven van 'wsv de Lek' en de hoogspanningsmasten bij Lekkerkerk. Er wordt gevaren in twee klassen de Lelievletten en overige.
In beide klassen wordt er gestreden om de "Gouden Puts" en natuurlijk de eer.

In de Lelievlet klasse doen naast onze eigen verkenners en Wilde vaart ook andere scoutinggroepen en zeekadetten uit Krimpen aan den Ijssel, Schoonhoven Dordrecht en Gouda mee. Ook particulieren met een Lelievlet zijn welkom.

In de overige klasse strijden een bonte verzameling aan boten van cornish crabbers, zeeschouwen, lemsteraaken, schokkers tot een pavelioenschuit.

Interesse om mee tedoen? mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor meer informatie.