Scoutfit

Het dragen van een scoutfit is bij de meeste scoutinggroepen gebruikelijk, zo ook bij onze groep. Het sluit aan bij de gedachte dat iedereen gelijkwaardig is, ongeacht rang of stand, religie of huidskleur.

Voorbeeld van een scoutfit

De scoutfit, zoals dat bij onze scoutinggroep doorgaans gedragen wordt, bestaat uit een blauwe broek (doorgaans is dit een spijkerbroek), een blouse en een das, met dasring.
De das is een Groepsdas Cameron Erracht genaamd.
Om het uniform compleet te maken dragen wij ook een pet met daarop ons groepslogo.

Plaatsing insignes, naambandjes en badges

Op de rechtermouw wordt het groepsnaambandje bovenaan gedragen met daaronder eventuel de groepsbadge en eventuele ploegtekens, regiobagdes, activitieten/evenementen naambandjes.
Op de linkermouw worden alleen zelf verdiende insignes gedragen, zoals de vaardigheidsinsignes om aan te tonen dat je bepaalde vaardigheden op een gebied bezit, bijvoorbeeld E.H.B.O, koken, duiken, pionieren.
Op de rechterborstzak wordt het speltakteken gedragen. Daarboven boven de klep van het borstzakje zit een insigne met de Nederlandse vlag als je naar het buitenland gaat.
Op de linkerborstzak wordt het installatieteken gedragen; een insigne met het logo van Scouting Nederland of het logo van een van de wereld scouting organisaties.
Met bij de Zeeverkenners eventueel aan weerszijden de strepen van Bootsman en Kwatiermeester.
Boven de linkerborstzak evenementenbadges zoals de nawakabadge.