Scoutinggroep Admiraal de Ruyter gaat een nieuwe sleper bouwen!

Als waterscoutinggroep staan onze opkomsten vaak in het teken van sport en spel op het water, we hebben hiervoor een zestal vletten en een viertal juniorvletten.
Deze liggen in het haventje nabij ons clubhuis aan de rivier de Lek. Dit is dan ook het vaarwater waar wij als vereniging het meeste tijd doorbrengen.
Een prachtige rivier waar we kinderen willen leren roeien en zeilen maar door de aanwezigheid van stroming en beroepsvaart vergt dit wel extra inspanningen om het allemaal ook veilig te houden.
Een van de middelen die we hiervoor gebruiken is een slepertje.

Echter, door de jaren heen is onze vloot met vletten gegroeid. Er zijn voor de jongste leden juniorvletten bijgekomen en ook het aantal lelievletten is groter geworden. Een heel goed teken voor een gezonde vereniging denken wij maar het heeft wel tot gevolg gehad dat ons huidige slepertje “het niet meer trekt”.
Om ook in de toekomst leuk, veilig & verantwoord onze activiteiten voort te kunnen zetten hebben we besloten om een nieuwe sleper te bouwen!

Lees alles over het sleper project op http://www.sleperAdR.nl